úterý 22. května 2018

Pár postřehů z reprízy Thomasova Hamleta v plzeňském divadle 20. května 2018

VÁCLAV BEČVÁŘ






12. repríza romantické opery A. Thomase Hamleta přinesla svrchovaný a velmi přirozený výkon v hlavní roli Romana Hozy v hlavní roli.  V roli jeho matky se tentokrát uvedla jako vždy představitelsky strhující Katarína Jorda (v Plzni v poslední době vystupující jako Lady Macbeth či Cherubiniho titulní Médea). Přestože partie je z oboru mezzosopránu, její drsně působící hlas beze zbytku splnil pěvecké požadavky role. Uvidíme, jak si pěvkyně poradí se zásadní změnou stylu jako Mozartova Elettra v plzeňském Idomeneovi v příští sezóně 2018/2019. Pěvecky a  herecky září v inscenaci Vanda Šípová jako křehká Ofélie, v jejímž podání scéna šílenství vyzněla silným dojmem. Jevhen Šokalo na roli lstivého Claudia bohužel nestačí herecky ani pěvecky. Výkon orchestru a dirigenta představení Norberta Baxy pouze matný, bez známek výraznější interpretace partitury. Inscenace Martina Otavy bohatě využívá moderní technické možnosti plzeňské Nové scény, ale vlastní tvůrčí přínos k interpretaci Hamleta je nevýrazný, navíc podpořený oku nepříliš ladícími kostýmy Aleše Valáška. Snaha "ozvláštnit" finále Hamletovou smrtí z ruky  Oféliina otce, Polonia je sice inovativní, ale vcelku zbytečná.



Hodnocení navštíveného představení 20. 5.2018  : 70 %

Obrazový materiál byl uveřejněn se souhlasem DJKT Plzeň.

Žádné komentáře: